Mary Kay Ash szinte a semmiből épített fel egy sikeres vállalkozást nőként a 20. század közepén. Megelégelte, hogy mindig csak a férfiak jutnak előre a ranglétrán, és tenni is akart ez ellen. Ezért is hozta létre a Beauty by Mary Kayt, ami hatalmas szépségbirodalommá nőtte ki magát.

Az üzletasszony fényes karriert futott be, és egész életében támogatta, inspirálta a nőket, ő maga pedig igazi ikonná vált. 

Mary Kay Ash üzletkötőként kezdte

Mary Kathlyn Wagner néven született 1918-ban Texasban Edward Alexander és Lula Vember Hastings Wagner lányaként. A houstoni Dow elemi iskolába, majd a Reagan középiskolába járt, és 1934-ben érettségizett. Anyja mindig mindenben támogatta és biztatta, folyton azt mondogatta neki: „Meg tudod csinálni, Mary Kay!” Ő pedig később ezt az üzenetet adta tovább nők millióinak.

17 évesen hozzáment egy Ben Rogers nevű férfihoz, akivel három gyermekük született. Amíg férje a második világháborúban szolgált, ő járta a házakat, és könyveket árult. 1945-ben elváltak, ezután Mary Kay kétszer házasodott újra. 1939-ben a Stanley Home Products üzletkötője lett, és összejöveteleket rendezett, hogy vásárlásra ösztönözze az embereket. Nagyon jól ment neki az eladás, ezért 1952-ben egy másik cég, a World Gifts is alkalmazta. 

Felmondott, mert egy férfit léptettek elő helyette

Több mint egy évtizedet töltött a cégnél, de miután egy általa betanított férfit léptettek elő helyette, tiltakozásul felmondott. Elege lett abból, hogy mindig a férfiak kapják a jobb fizetést, a magasabb pozíciókat, a nők pedig háttérbe szorulnak, és igencsak korlátozottak a lehetőségeik. Miután a saját bőrén tapasztalta meg a nemi egyenlőtlenségeket, elhatározta, hogy változtatni fog ezen. És nemcsak a saját életét akarta jobbá tenni, hanem más nőkét is.

A cikk az ajánló után folytatódik

Instagram vs. valóság – A csillámpor alatti igazságról őszintén

A Femina Klub februári vendége Kajdi Csaba modellügynökség tulajdonos, influenszer lesz, akivel Szily Nóra, az estek háziasszonya többek között  arról beszélget, hogyan befolyásolja az emberek önképét a közösségi média, milyen árnyoldalai vannak a modellkedésnek, illetve mennyit számít a forma (szépség) mögötti tartalom (személyiség) a siker elérésében?

Pontos részletek az estről itt olvashatók: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2023. február 27. 18 óra

Helyszín: József Attila Színház

Promóció

1963-ban, 45 évesen elindította saját vállalkozását, a Beauty by Mary Kayt ötezer dollárból. A bőrápoló termékek összetevőit egy tímár családjától vásárolta, akik a nyersbőrökön végzett munka alapján alkották meg őket. Fiával, Richard Rogersszel először Dallasban nyitottak egy üzletet, amelyben kilenc eladó dolgozott. Piacra dobtak egy alapkészletet, ami négy bőrápolót és egy alapozót tartalmazott. Az első glamour termékeik közt volt egy rózsaszín paletta öt szem- és ajakszínnel, egy pirosító, egy szempillaspirál, valamint egy szemöldök- és szemceruza.

Hatalmas szépségbirodalmat épített

A vállalat már az első évben nyereséges lett, a második év végére pedig közel 1 millió dollárt kerestek a termékeladással Mary Kay Ash üzleti érzékének és filozófiájának köszönhetően. Nagyrészt csak nőket alkalmazott, beosztottjait pedig tisztelte, elismerte és megbecsülte. Igyekezett inspirálni dolgozóit, és oktatásokat, továbbképzéseket is szervezett nekik, hogy még tovább fejlődhessenek, illetve jutalékos rendszert vezetett be. Őszintén értékelte tanácsadóit, azt vallotta, hogy az emberek a vállalat legnagyobb értékei. 

A márka színének a rózsaszínt választották, és miután az üzletasszony bevezette azt, hogy a legsikeresebb eladóját minden évben egy pink Cadillackel jutalmazta meg, az autó a Beauty by Mary Kay jelképe lett, ahogy maga a rózsaszín is. Mary Kay Ash maga is rendszeresen jelent meg pinkben. Karrierje során végig bátorította a nőket, sokak számára vált igazi példaképpé, és kora egyik legnagyobb, legsikeresebb vállalkozójává vált. Az egész világ csodálta hozzáállását, stratégiáit és a cége által elért eredményeket. 

Számos díjat nyert, és több könyvet is kiadott. 1987-ben lemondott a vezérigazgatói posztról, de továbbra is aktív maradt. Létrehozta saját alapítványát is, ami a családon belüli erőszak ellen harcolt, valamint a nőket érintő rákos megbetegedések elleni küzdelmet támogatta. 2000-ben a Lifetime Television a 20. század legkiválóbb üzletasszonyának választotta.

2001-ben hunyt el Texasban. Ekkorra 98 millió dolláros vagyona lett, az általa létrehozott cég világméretű vállalkozássá vált, 1,2 milliárd dollárt ért, és harminc piacon képviseltette magát. A Mary Kay Inc. ma több mint 1,6 millió értékesítőt foglakoztat a világon, negyven országban vannak jelen, és 2020-ban 2,8 milliárd dolláros bevételük volt.

Szegény lányból lett a 20. század leggazdagabb üzletasszonya

Helena Rubinstein a 20. század egyik leginspirálóbb asszonya: egy férfiak uralta világban lett önerőből elképesztően sikeres és gazdag. Keményen megküzdött azért, hogy betörjön a kozmetikai iparba, és rendíthetetlenül dolgozott, hogy nevet és ismertséget szerezzen saját márkájának.





Forrás: https://femina.hu/szepseg/mary-kay-ash/