A túlzott cukorfogyasztás köztudottan rendkívül károsan hat a szervezetre, növeli különböző krónikus betegségek kialakulását, és elhízást okoz.

Az egészségtudatos életmód ma már utat tört magának, így egyre többen próbálják csökkenteni a napi cukorfogyasztásukat, ám vannak olyan rejtett cukorforrások, amiket kevesen ismernek.

Hozzáadott cukor az élelmiszerekben

Olyan, egyébként egészségesnek tartott élelmiszerek tartalmaznak hozzáadott cukrot, amikre sokan nem is gondolnak. A túlzott cukorbevitel pedig előbb-utóbb lassítja az anyagcserét és a fogyást is, makacs zsírpárnák lerakódását eredményezi.

Zsírszegény joghurt

A joghurt amellett, hogy tápanyagokban, a bélflóra működését támogató probiotikumokban gazdag, sajnos lapulhat benne plusz cukor. Érdemes átnézni a zsírszegény tejtermékek összetevőit, mert az ízélmény megőrzése érdekében a gyártók nemritkán cukorral pótolják a zsírt. 

Ketchup

Ugyan a ketchup nagyrészt – jó esetben – paradicsomból készült, kiemelkedően magas cukortartalommal bírhat. Ez egyébként az összes szószra igaz, így vásárláskor mindenképpen javasolt lecsekkolni az összetevőket, mert könnyen előfordulhat, hogy a cukor előkelő helyen szerepel. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Gyümölcslevek

Akárcsak a gyümölcsök esetében, a belőlük készült levek szintén bővelkednek vitaminokban és ásványi anyagokban. Válassz olyat, ami 100%-os gyümölcslé, mert a többi verzió cukorral édesített, és gyakran igen alacsony rosttartalommal bírnak. 

Reggelizőpehely

A reggelizőpelyhek gyorsan elkészíthető napindítók, de ha valaki rendszeresen fogyasztja őket, akkor nagyon könnyen felboríthatják a szervezet cukorháztartását. Sok gabonapehelyben, főleg azokban, amiket kifejezetten gyerekeknek készítettek, hozzáadott cukor lapul, vásárlás előtt nem árt egy gyors ellenőrzés.

GettyImages-1207539138

Konzervgyümölcs

Minden gyümölcsnek van természetes cukortartalma, ez a fruktóz, azaz a gyümölcscukor. Annak ellenére, hogy rostokban bővelkednek a konzervtermékek is, gyakran cukros szirupban konzerváljak őket, ami miatt veszítenek értékes vitamintartalmukból is. A legjobb nyersen fogyasztani őket, de ha mindenképpen a konzerv verziót választanád, akkor olyat keress, ami nem cukrozott lében ázik. 

Kiiktatta a cukrot, 80 kilót fogyott Lisa

Fantocone elkezdte olvasni a termékek összetevőinek címkéjét, figyelt az élelmiszerekben levő cukormennyiségre, és olyan ételeket fogyasztott, amelyek segítettek elkerülni a cukor iránti sóvárgását. A cukormentes diéta meghozta a várva várt sikert, 160 kilóról 80-ra fogyott. 

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)





Source link