Amikor elérkezik a vacsoraidő, sokan már annyira fáradtak, hogy egyáltalán nincs energiájuk arra, hogy még valami egészséges, tápláló fogást összedobjanak. Pedig bizonyos ételeknél alig kell negyedóra, hogy elkészüljenek, és sütni-főzni sem kell őket.

A legtöbb diéta a gyorsan felszívódó szénhidrát bevitelének mérséklését kéri a követőiktől, és ezt egyáltalán nem lehetetlen betartani. Az este utolsó étkezésénél szendvics helyett megannyi alternatíva közül csemegézhetsz, amik alacsony szénhidráttartalmuk mellett is laktatnak. 

Szénhidrátszegény laktató vacsorák

A legegészségesebbnek tartott diéta, a mediterrán diéta szerint az étrend ideális esetben 50%-ban lassan felszívódó szénhidrátokból, 15%-ban fehérjékből és 35%-ban pedig esszenciális zsírokból áll. A makrotápanyagok megfelelő bevitelére érdemes figyelni akár az egészségmegőrzés, akár az alakformálás a cél. Aki kalóriaszámoláson alapuló diétát követ, ennek az arányát akár ebből a táblázatból is kilesheti. Az alábbiakban olyan alacsony szénhidráttartalmú vacsorák kerülnek bemutatásra, amiknek elfogyasztása után reggelig nem éhezel meg újra. 

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)





Source link